Norske ordbøkerEngelske ordbøkerSvenske ordbøkerTyske ordbøkerFranske ordbøkerSpanske ordbøkerItalienske ordbøkerRussiske ordbøkerPortugisiske ordbøkerKinesiske ordbøkerArabiske ordbøkerLatinske ordbøkerOrdbokpakker
Du er her:

Oxford Dictionary of Business and Management

Omfattende engelsk fagordbok innen forretningsvirksomhet og ledelse.

Ordboken er en omfattende fagordbok med forklaring på 7000 begreper innen forretningsvirksomhet og ledelse.

Utgitt av Oxford University Press, et av verdens ledende ordbokforlag.

Kjøp Oxford Dictionary of Business and Management

Du får Ordnett både online (i nettleser) og offline (i mobilapp og program for Windows og Mac).Les om Ordnett på alle plattformer

Denne ordboken gir fyldig forklaring på begreper innen alle områder av forretningsvirksomhet, som regnskapsføring, beskatning, finans, ledelse, forretningsutvikling, organisasjonspsykologi og markedsføring. Det er viet spesiell oppmerksomhet til finanssjargong, strategisk ledelse og personalforvaltning. Ordboken er skrevet for alle som studerer økonomi og ledelse, forretningsfolk og ikke minst deres rådgivere.

Ordboken har 7000 artikler.

Lenker til anbefalte nettsteder på egen ressurs-side for boken.

Forlagets egen omtale av 5. utgave (2009)

This wide-ranging and authoritative dictionary contains 7,000 entries covering all areas of business and management, including marketing, organizational behaviour, business strategy, law, and taxation. Written by a team of experts, it features the very latest terminology, for example, the recent vocabulary associated with structured finance and the associated subprime lending crisis, including collaterized debt obligation and special purpose vehicle.

The new edition of this established bestseller dispels modern financial and management jargon, defining entries in a clear, concise, and accessible manner. It contains US business terms, general management concepts (e.g. competence, knowledge management), named theories (e.g. Tannenbaum and Schmidt, Blake and Mouton) as well as expanded coverage of the contemporary theory of the firm and human resources. New terms are included from the fast-moving areas of current affairs (e.g. MiFID), Internet business and information technology, while the new Companies Act receives full coverage. With recommended web links for many entries, this edition is more informative than ever. This A-Z reference work is essential for business students, teachers and professionals, and useful for anyone needing a guide to business terminology.